zakelijke portretten

200.000 keer krachtiger

Het onderbewuste deel van ons brein is ruim 200000 keer krachtiger dan het bewuste deel van ons brein. Dat geldt ook voor de visuele verwerking. Het beeld dat ons oog ziet, bijvoorbeeld een foto, wordt eerst door een bijzonder krachtige “computer” (ons brein) verwerkt en daarna komt een uittreksel daarvan voor ons geestesoog, plus – en dat is nog veel belangrijker- diverse associaties en gevoelens. Dit bepaalt of we een positief gevoel krijgen bij een foto van iemand.

Kortom we zien een foto maar voelen allerlei indrukken. Daar zit hem de crux. Als je foto’s gebruikt op je website of in brochures etc dan ziet de toeschouwer veel meer dan we denken. Vergelijk het maar met een eerste indruk die iemand maakt. We zien iemand die we (nog) niet kennen en na een paar seconden “weten” we van alles van die persoon. Dit is één van de redenen waarom de mens een bijzonder succesvol sociaal wezen is.

Portretten die de juiste indruk achterlaten bij de toeschouwer zijn van onschatbare waarde in de marketing, want mensen doen zaken met mensen volgens een bekend marketing principe:

  1. De klant moet je kennen
  2. De klant moet je vertrouwen
  3. de klant moet je aardig vinden

Als een prospect je website bezoekt is dat een kans om te laten zien wie je bent. Daarvoor gebruik je een professionele portretfoto die de juiste indruk wekt en niet zomaar een vakantie kiekje of een plaatje uit de telefoon voor die “net niet” witte muur. Zorg voor  de juiste expressie en belichting. Als alle drie de eisen zijn ingevuld is de kans groter dat de klant aanklopt om zaken te doen.

Voor veel websites, corporate magazines en andere publicaties hebben wij de fotografie verzorgd. Zoals bijvoorbeeld HvdM en Stichting Legatio.

Wilt u weten wat onze portretten voor u kunnen doen, neem dan contact op voor een vrijblijvende kennismaking. (Klik).